Szkolenie rad pedagogicznych z zakresu dopalaczy i narkotyków
Policjanci wspólnie z pracownikami Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy zorganizowali szkolenie dla nauczycieli. Celem tego przedsięwzięcia było zapoznanie nauczycieli z problemem dopalaczy oraz narkotyków. Spotkanie odbyło się w ramach prowadzonych przez policję działań pn. „Szkoły wolne od nałogów”.
Jaką rolę we współczesnym świecie odgrywają dopalacze i narkotyki, czym są bitcoiny, leki z grupy OTC, czy też e-narkotyki? O tym wszystkim mogli dowiedzieć się wczoraj nauczyciele z Zespołu Szkół nr 1 i 2 w Nidzicy. Szkolenie z zakresu problematyki dopalaczy oraz narkotyków zorganizowali nidziccy policjanci przy udziale Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy w ramach działań prewencyjno – edukacyjnych „Szkoły wolne od nałogów”. Ideą przyświecającą tej akcji było dostarczenie szczegółowej wiedzy pedagogom na temat środków psychoaktywnych, ich identyfikacji oraz skutków zażywania. Do współdziałania zainicjowanego przez Panią Beatę Rapacką – starszego asystenta ds. promocji zdrowia Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy, zaproszeni zostali: kierownik Oddziału Promocji i Zdrowia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie Pan Radosław Gruss oraz psycholog, specjalista terapii uzależnień i jednocześnie pracownik Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie Pan Marcin Milkowski. Prelegenci szeroko omówili zakres chemicznych pułapek mogących prowadzić do uzależnień. Można też było zobaczyć jak wyglądają dopalacze, a także zapoznać się z pozoru niewinnie wyglądającymi przedmiotami służącymi do zażywania takich środków. Na zakończenie wystąpili policjanci z wydziału kryminalnego, którzy zaprezentowali zadania policji w zwalczaniu przestępstw narkotykowych.
W ramach prowadzonych działań, szkoleniem zostały objęte Zespoły szkół nr 1,2 i 3 w Nidzicy oraz Szkoły Podstawowe w Napiwodzie, Łynie i Rączkach. Dzisiaj pedagodzy z pozostałych szkół, będą mogli również zapoznać się z przedmiotową problematyką.