Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Ktoś poprosił Cię o kod BLIK? - zweryfikuj czy to nie oszust!

Data publikacji 03.08.2022

Na czym polega oszustwo metodą „na BLIK”? Na wyłudzeniu kodu do dokonania płatności. 44-letnia nidziczanka wygenerowała taki kod dla oszusta, który podszył się pod jej koleżankę i poprosił o pożyczkę... Tym sposobem kobieta straciła 900 zł. Weryfikuj każdą taką prośbę – zadzwoń do tej osoby i potwierdź to, o co się do Ciebie zwróciła!

We wtorek (02.08.2022 r.) policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą „na BLIK”. Z relacji 44-letniej mieszkanki Nidzicy wynikało, że ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej koleżanki, a następnie podszywając się pod nią skontaktował się ze zgłaszającą za pośrednictwem komunikatora i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. Tym sposobem zgłaszająca straciła kwotę 900 zł.

Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.

Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.

Pamiętaj!

  • Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze.

  • Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.

  • Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.

 

Powrót na górę strony