Ktoś poprosił Cię o kod BLIK? - zweryfikuj czy to nie oszust!
Na czym polega oszustwo metodą „na BLIK”? Na wyłudzeniu kodu do dokonania płatności. 44-letnia nidziczanka wygenerowała taki kod dla oszusta, który podszył się pod jej koleżankę i poprosił o pożyczkę... Tym sposobem kobieta straciła 900 zł. Weryfikuj każdą taką prośbę – zadzwoń do tej osoby i potwierdź to, o co się do Ciebie zwróciła!
We wtorek (02.08.2022 r.) policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą „na BLIK”. Z relacji 44-letniej mieszkanki Nidzicy wynikało, że ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej koleżanki, a następnie podszywając się pod nią skontaktował się ze zgłaszającą za pośrednictwem komunikatora i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. Tym sposobem zgłaszająca straciła kwotę 900 zł.
Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.
Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.
Pamiętaj!
-
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze.
-
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
-
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.