Przekazała oszustowi BLIKA na 800 zł, który podszył się pod jej córkę
Pomimo przekazu informacji o sposobie działania cyberoszustów wyłudzających pieniądze za pomocą kodów BLIK i wielu apeli o rozwagę, nadal dochodzi do tego typu przestępstw. Mieszkanka gminy Nidzica była przekonana, że pomaga córce, w rzeczywistości BLIKA na kwotę 800 zł przekazała oszustowi. Apelujemy o czujność i rozwagę przy tego typu transakcjach. Zanim przekażesz kod BLIK- Zadzwoń i sprawdź czy to nie oszustwo!
We wtorek (14.10.2025 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy zgłosiła się mieszkanka gminy Nidzica i poinformowała funkcjonariuszy, że została oszukana. Z relacji 69-latki wynikało, że przez komunikator internetowy otrzymała wiadomość wysłaną z konta na portalu społecznościowym należącego do jej córki, z prośbą o udostępnienie kodu BLIK na kwotę 800 złotych. Kobieta będąc przekonaną, że pomaga córce przekazała kod i zatwierdziła transakcję. Okazało się, że za wszystkim stali oszuści, którzy najpierw na portalu społecznościowym przejęli konto córki pokrzywdzonej, a później podszyli się pod nią, wysyłając wiadomość z prośbą o kod BLIK.
Teraz policjanci pracują nad tą sprawą, a jednocześnie apelują o zachowanie czujności, ponieważ transakcji dokonanej za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć.
W jaki sposób uchronić się przed oszustami wyłudzającymi pieniądze metodą „na BLIKA”?
• W sytuacji, gdy ktoś wysyła wiadomość z prośbą o przekazanie kodu BLIK, zawsze należy zweryfikować tożsamość nadawcy. Wystarczy zadzwonić, aby upewnić się, czy faktycznie krewny lub znajomy znalazł się w potrzebie.
• Najlepiej nie udostępniać nikomu wygenerowanych kodów BLIK, a przed ich zatwierdzeniem dokładnie sprawdzić dane transakcji.
• Należy szczególnie chronić swój PIN do aplikacji mobilnej banku, a także dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!