Aktualności

2 mieszkanki powiatu nidzickiego padły ofiarą oszustwa

Data publikacji 19.05.2025

66-latka padła ofiarą oszustwa „na córkę” i straciła prawie 8000 zł, a 59-latka chcąc zarobić na inwestycji w akcje zasiliła konto oszusta kwotą prawie 1300 zł. Policjanci apelują – zanim komukolwiek przekażemy kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa! Najprościej jest zadzwonić do osoby zwracającej się do nas o pieniądze i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.

W piątek (16.05.2025 r.) do nidzickich policjantów zgłosiły się 2 mieszkanki powiatu nidzickiego, które padły ofiarą oszustwa. W pierwszym przypadku, za pośrednictwem popularnego komunikatora do 66-letniej zgłaszającej odezwał się oszust podający się za jej córkę i poprosił o przesłanie pieniędzy na zakup telefonu komórkowego i laptopa. Kobieta będąc przekonaną, że wspiera finansowo swoje dziecko wykonała 6 przelewów na wskazany numer konta bankowego. Niestety, łącznie prawie 8000 zł zamioast trafić do córki, trafiło do oszusta.

Kolejne oszustwo dotyczyło inwestycji w akcje. Z relacji 59-letniej zgłaszającej wynikało, że między lutym a kwietniem br. kobieta z zamiarem zarobku 2-krotnie zainwestowała w zakup akcji, opłacając je kodem BLIK. W rezultacie, zamiast zarobić na inwestycji zasiliła konto oszusta łączną kwotą prawie 1300 zł.

Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa! Jak to zrobić? To proste – zadzwoń do osoby, która akurat prosi Cię o pieniądze i zweryfikuj prośbę.

Pamiętaj!

  • Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze – możesz to zrobić np. dzwoniąc do osoby, która zwróciła się do Ciebie o pomoc finansową.
  • Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
  • Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.

 

Powrót na górę strony