Aktualności

Była przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku – podała 2 kody BLIK i straciła 5400 zł

Data publikacji 05.11.2024

Pomimo ciągłych apeli cały czas zdarzają się osoby, które udostępniają kody BLIK nieznanym osobom. Do nidzickich policjantów zgłosiła się 39-letnia kobieta, która padła ofiara oszustwa internetowego. Kobieta myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku, przekazała 2 kody BLIK i 5400 zł z jej konta zostało wypłacone przez oszusta kilkaset kilometrów od jej miejsca zamieszkania.

W poniedziałek (04.11.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy zgłosiła się 39-latka z gm. Janowo, która padła ofiarą oszustwa „na kod BLIK”. Z przekazanych przez kobietę informacji wynika, że zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku. W trakcie konwersacji pokrzywdzona przekazała rozmówcy 2 kody BLIK na łączną kwotę 5400 zł. Jak się okazało, kody posłużyły do autoryzacji wypłaty pieniędzy z bankomatu znajdującego się kilkaset kilometrów od jej miejsca zamieszkania.

Wyłudzenie kodu BLIK to bardzo powszechne oszustwo. Policjanci apelują, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa!

Gdy zauważymy włamanie na konto bankowe, powinniśmy jak najszybciej zgłosić to do banku i na Policję. Szybka reakcja jest bardzo ważna, ponieważ może uchronić nasze oszczędności.

Aby zapobiec włamaniu na konto osobiste należy:

  • korzystać z programów antywirusowych,

  • unikać wchodzenia na niezabezpieczone, podejrzane strony,

  • nie otwierać linków od nieznanych nadawców,

  • śledzić na bieżąco informacje o nowych zagrożeniach w sieci.

 

Powrót na górę strony