Kolejna ofiara oszustwa na kod BLIK – 37-latka straciła ponad 1400 zł
Policjanci apelują – zanim komukolwiek przekażemy kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa! Najprościej jest zadzwonić do osoby zwracającej się do nas o pieniądze i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności. Do nidzickich policjantów zgłosiła się 37-letnia kobieta, która myśląc że pomaga swojej koleżance, przekazała oszustowi kody BLIK na łączną kwotę ponad 1400 złotych.
Wyłudzenie kodu BLIK to bardzo powszechne oszustwo. Zazwyczaj przy oszustwie na BLIK przestępca po włamaniu się na konto portalu społecznościowego danej osoby, wysyła za pomocą komunikatora do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Następnie prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu wypłaca pieniądze z bankomatu. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze znajomemu.
W piątek (25.10.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy zgłosiła się 37-letnia mieszkanka gm. Nidzica, która padła ofiarą oszustwa na kod BLIK. Z przekazanych przez kobietę informacji wynikało, że za pośrednictwem popularnego komunikatora, znajoma zwróciła się do niej z prośbą o kod BLIK. Pokrzywdzona będąc przekonaną, że pisze z koleżanką, przystała na jej prośbę. Jak się później okazało, 37-latka myśląc że pomaga swojej koleżance, przekazała oszustowi kody BLIK na łączną kwotę ponad 1400 zł.
Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o wsparcie finansowe nie kryje się próba oszustwa! Jak to zrobić? To proste – zadzwoń do osoby, która akurat prosi Cię o pieniądze i zweryfikuj prośbę.
Pamiętaj!
-
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze – możesz to zrobić np. dzwoniąc do osoby, która zwróciła się do Ciebie o pomoc finansową.
-
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
-
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.