64-latka przelała 2999 zł na konto oszusta podającego się za jej syna
Z 64-letnią mieszkanką Nidzicy skontaktował się oszust podający się za jej syna. W przesłanych wiadomościach, przekazał kobiecie informację, że to jego nowy numer i poprosił o pieniądze. Kobieta nie weryfikując osoby z którą pisze i jej prośby, wykonała przelew na wskazane przez rozmówcę konto, tracąc tym samym prawie 3000 zł.
W piątek (23.06.2023 r.) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Z informacji przekazanych przez zgłaszającą wynikało, że dzień wcześniej za pośrednictwem popularnego komunikatora skontaktowała się z nią osoba podająca się za jej syna. Oszust napisał do 64-latki z obcego numeru, a w trakcie wymiany korespondencji poinformował, że jest to jego nowy numer i poprosił mieszkankę Nidzicy o pieniądze. Rozmówca zapewniał kobietę, że zwróci jej pożyczkę w najbliższy poniedziałek. Nidziczanka nie zweryfikowała wiarygodności prośby o pieniądze uwierzyła w zapewnienia rzekomego syna i wykonała przelew na wskazane przez niego konto...tym samym straciła prawie 3000 zł.
Policjanci przypominają: Weryfikuj kto i co do Ciebie pisze!
Ktoś wysyła Ci wiadomość sms lub kontaktuje się z Tobą za pośrednictwem komunikatora, a w trakcie konwersacji prosi Cię pieniądze?
Sprawdź czy osoba prosząca się o pożyczkę, kod BLIK, dokonanie przelewu na wskazane konto czy kliknięcie w link na pewno jest tą osobą, za którą się podaje.
Najprostszy sposób weryfikacji? Zadzwoń do znajomego, za którego podaje się Twój rozmówca.
Pamiętaj, watro poświęcić chwilę na wykonanie połączenia – zbyt pochopna decyzja może kosztować Cię wszystkie zgromadzone oszczędności.