Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszustwo „na pracownika banku” - kobieta straciła 20000 zł

Data publikacji 13.06.2023

Nidziccy policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Do 49-letniej mieszkanki gminy Nidzica zadzwoniła „konsultantka” i podstępem uzyskała od niej 4 kody BLIK, które umożliwiły realizację transakcji bankowych na łączną kwotę 20000 zł. Ponadto, w dalszej rozmowie oszustka usiłowała przekonać kobietę do zrobienia przelewu na blisko 37000 zł, lecz w tej sytuacji celu nie osiągnęła.

Nidziccy policjanci odnotowali kolejny przypadek oszustwa – tym razem „na pracownika banku”. W poniedziałek (12.06.2023 r.) funkcjonariusze przyjęli zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa na szkodę 49-letniej mieszkanki gminy Nidzica. Z przekazanych informacji wynikało, że do kobiety zadzwoniła osoba podszywająca się pod pracownicę banku. „Konsultantka” podstępem nakłoniła ją do wygenerowania 4 kodów BLIK, mających rzekomo zablokować realizację transakcji, które ktoś chciał wykonać na jej koncie. W rezultacie, przekazanie oszustce kodów spowodowało realizację przelewów bankowych w łącznej kwocie 20000 zł na szkodę zgłaszającej.

Gdyby nie chwila zwątpienia zgłaszającej i zakończenie przez nią rozmowy, kobieta straciłaby kolejne pieniądze. Oszustka podczas dalszej „konsultacji” próbowała nakłonić mieszkankę gminy Nidzica by ta - dla zabezpieczenia swoich oszczędności - przelała kwotę prawie 37000 zł na tymczasowe „bezpieczne konto”. W tym przypadku sprawczyni przestępstwa nie osiągnęła swojego celu.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu, hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;

  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;

  • wykonując JAKIEKOLWIEK operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej lub z własnej inicjatywy – NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!

Powrót na górę strony