Zweryfikuj czy to nie oszust poprosił Cię o kod BLIK!
Oszustwo metodą „na kod BLIK” polega na wyłudzeniu kodu do dokonania płatności. Na konto 18-latki na portalu społecznościowym włamał się przestępca i w jej imieniu poprosił kilka osób o pożyczkę poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Weryfikuj każdą taką prośbę – zadzwoń do tej osoby i potwierdź prośbę, z którą się do Ciebie zwróciła!
W piątek (24.02.2023 r.) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie, z którego wynikało, że nieznana osoba włamała się na konto na portalu społecznościowym należące do 18-letniej zgłaszającej. Następnie, podszywając się pod młodą kobietę przestępca skontaktował się z kilkoma osobami za pośrednictwem komunikatora i w jej imieniu poprosił o pożyczkę pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Część znajomych zgłaszającej nie spełniła prośby oszusta, ale niestety 4 osoby w wyniku tego przestępczego procederu straciły pieniądze na łączną kwotę ponad 800 zł.
Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.
Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.
Pamiętaj!
Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze.
Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.
Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.