Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zweryfikuj czy to nie oszust poprosił Cię o kod BLIK!

Data publikacji 27.02.2023

Oszustwo metodą „na kod BLIK” polega na wyłudzeniu kodu do dokonania płatności. Na konto 18-latki na portalu społecznościowym włamał się przestępca i w jej imieniu poprosił kilka osób o pożyczkę poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Weryfikuj każdą taką prośbę – zadzwoń do tej osoby i potwierdź prośbę, z którą się do Ciebie zwróciła!

W piątek (24.02.2023 r.) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie, z którego wynikało, że nieznana osoba włamała się na konto na portalu społecznościowym należące do 18-letniej zgłaszającej. Następnie, podszywając się pod młodą kobietę przestępca skontaktował się z kilkoma osobami za pośrednictwem komunikatora i w jej imieniu poprosił o pożyczkę pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Część znajomych zgłaszającej nie spełniła prośby oszusta, ale niestety 4 osoby w wyniku tego przestępczego procederu straciły pieniądze na łączną kwotę ponad 800 zł.

Oszuści przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, włamują się na konta i wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Swoją prośbę tłumaczą różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, zrobieniem przelewu czy niemożliwością zrobienia tego ze swojego konta.

Jeśli otrzymasz prośbę o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Upewnij się czy osoba, która do Ciebie napisała rzeczywiście potrzebuje Twojej pomocy finansowej. Najprościej jest zadzwonić do niej i zweryfikować otrzymaną prośbę. Takie działanie pomoże uniknąć nieprzyjemności.

Pamiętaj!

  • Weryfikuj każdą prośbę o pieniądze.

  • Nigdy nie podawaj nikomu danych do logowania na konto bankowe.

  • Zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł do portali i komunikatorów.

 

Powrót na górę strony