Oszustwo „na pracownika banku”
„Na pracownika banku” to jedna z legend, którą wykorzystują oszuści by przejąć nasze pieniądze zgromadzone na koncie bankowym. Do 39-letniej mieszkanki gminy Janowo zadzwonił „konsultant” z banku z ostrzeżeniem o próbie wzięcia kredytu w jej imieniu. W rezultacie, za pośrednictwem bankomatu wypłacił z jej konta 2200 zł. Bądźmy ostrożni w tego typu sytuacjach i nie dajmy się oszukać!
W czwartek (23.02.2023 r.) nidziccy policjanci przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa internetowego. Jak ustalono, do 39-letniej mieszkanki gminy Janowo zadzwoniły osoby podające się za pracowników banku informując, że nieznana osoba uzyskała jej dane osobowe i usiłuje wziąć kredyt przy użyciu należącego do niej konta bankowego. W celu zabezpieczenia oszczędności „konsultanci” wskazali 39-latce konieczność przelania pieniędzy na konto na inne „bezpieczne” konto. Dalej kobieta postępowała zgodnie ze wskazówkami oszustów, wygenerowała kod BLIK i przekazała go dla rozmówców, a oni z kolei wypłacili z jej konta kwotę 2200 zł.
Policjanci przypominają i ostrzegają:
-
pracownicy banku nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;
-
nie polecają też instalowania aplikacji, z której kogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
-
dla bezpieczeństwa, wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy, nigdy za namową osób kontaktujących się telefonicznie;
-
o wszelkich próbach wyłudzenia należy natychmiast poinformować Policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.