29-latka straciła prawie 800 zł – o przelew na numer telefonu poprosił oszust!
Znajomy w przesłanej wiadomości poprosił Cię o pieniądze? Zadzwoń do niego i upewnij się czy to nie próba oszustwa! Krótki telefon może uchronić Cię przed utratą oszczędności. Mieszkanka powiatu nidzickiego została oszukana. Zrobiła przelew na numer telefonu przekazany przez oszusta– straciła prawie 800 zł.
Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, albo wykonamy przelew, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Prośby oszustów są różne. Tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Warto osobiście zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.
W sobotę (08.11.2025 r.) nidziccy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie. Z relacji 29-letniej mieszkanki powiatu nidzickiego wynikało, że za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się z nią osoba podająca się za jej znajomego, która podczas wymiany wiadomości poprosiła kobietę o zrobienie przelewu pieniędzy na numer telefonu. Kobieta będąc przekonaną, że pomaga finansowo znajomemu nie odmówiła pomocy, ale też nie zweryfikowała prośby i w ten sposób straciła prawie 800 złotych.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa:
Należy przede wszystkim dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
Nie należy robić przelewów na otrzymany w wiadomości numer telefonu oraz podawać wygenerowanego kodu BLIK bez potwierdzenia, czy to faktycznie nasz znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić do znajomego, aby upewnić się, czy faktycznie on znalazł się w potrzebie.
Zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np. gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.
Co radzą policjanci? Przede wszystkim - zachować czujność, rozsądnie korzystać z internetu i weryfikować każdą prośbę o pieniądze.